True
True
False
Set as my preferred option.
Définir comme option de préférence.
« Nous avons mis à jour nos Conditions d'utilisation et notre Politique de protection des renseignements personnels en date du 20 mai 2020. Pour toute question relativement à ces mises à jour ou à la manière dont nous protégeons vos renseignements personnels, veuillez communiquer avec notre Agent à la protection de la vie privée à l'adresse suivante : privacyofficer@subaru.ca. »
Veuillez entrer votre adresse courriel.
Les adresses courriel ne correspondent pas
Veuillez entrer une adresse de courriel valide.
Veuillez entrer un mot de passe
Les mots de passe ne correspondent pas
[Please enter your name.]
Veuillez entrer un numéro de téléphone valide
Subaru Des Sources

Créer un profil

Pour sauvegarder votre soumission, vous devez fournir certains renseignements qui nous permettront de vous identifier lors de votre prochaine visite
*Requis
Mes renseignements
Courriel
*
Confirmer courriel
*
Mot de passe
*
Entrer à nouveau le mot de passe
*
Prénom
*
Nom de famille
*
Adresse
Société
Ville
Code postal
Province
Mode de contact à privilégier
Type
Moment à privilégier

Oui! Je souhaite m'inscrire pour recevoir des courriels ou d'autres types de messages électroniques commerciaux sur les plus récents produits, promotions, offres spéciales d'entretien et plus encore de la part de Subaru Des Sources. Vous pouvez retirer en tout temps votre consentement en cliquant sur le lien de désabonnement qui figure dans tous nos messages électroniques commerciaux ou encore en mettant à jour vos préférences avec nous.
Subaru Des Sources|2291 Place Transcanadienne, Dorval, Quebec Canada H9P 2X7|www.dessources.concessionsubaru.ca
Le respect de votre vie privée est fondamental pour nous. Pour savoir comment Subaru Canada, Inc. protège les renseignements personnels que vous lui communiquez, veuillez consulter notre Politique de protection des renseignements personnels.
dealer
Construire votre [model] [year]
Construire votre [model] ou [model2] [year]
20584
Crosstrek
2020

Crosstrek

2020
  • img
Modèle  à partir de
$
Transport et frais inclus, taxes en sus.

High levels of
legendary engineering

High levels of legendary engineering

At the core of the Subaru Crosstrek is the stuff of legend. A SUBARU BOXER® engine that offers stirring performance. The legendary Subaru Symmetrical Full-Time AWD system. A low centre of gravity created by the Subaru Global Platform. And a long-travel independent suspension developed over decades of road racing and rallying experience. This core technology is the reason why the Crosstrek delivers superior handling and all-road/all-weather capability, as well as a level of confidence behind the wheel unmatched in its class.

The mighty SUBARU BOXER® engine

The naturally aspirated 2.0L 4-cylinder SUBARU BOXER® is a recent design, with no fewer than 80% of its components changed from the previous version of this engine. The engine incorporates direct injection and weighs some 12 kg lighter than the outgoing powerplant, these changes leading to improved efficiency and a better power-to-weight ratio. The engine features Dual Active Valve Control and standard PZEV equipment, which also enhances efficiency and reduces emissions. All models fitted with the Lineartronic CVT include the SI-DRIVE engine management system with its eco-friendly Intelligent (I) mode and more responsive Sports (S) mode. The meticulously engineered SUBARU BOXER® allows the Crosstrek to deliver the confidence and performance of all-wheel drive, but with the fuel economy of a front-wheel drive vehicle.

Subaru Crosstrek 2020 The mighty SUBARU BOXER engine
Subaru Crosstrek 2020 2.0L 4-cylinder

2.0L 4-cylinder

Dual Overhead Cam

152 hp @ 6000 rpm

145 lb-ft @ 4000 rpm

Dual Active Valve Control System

Meets PZEV standards

Direct Injection

Subaru Crosstrek 2020 2.0L 4-cylinder

Fuel Economy

Manual Transmission (6MT)

10.5/8.1

City / Hwy

(L/100 km)

27/35

City / Hwy

(Imperial MPG)

Automatic Transmission (CVT)

8.5/7.0

City / Hwy

(L/100 km)

33/40

City / Hwy

(Imperial MPG)

Subaru Crosstrek 2020 Transmissions + Symmetrical AWD

Transmissions + Symmetrical AWD

The Crosstrek offers the choice of either an exclusive 6-speed manual or a Lineartronic® CVT (Continuously Variable Transmission), each designed to work with different versions of the legendary Subaru Symmetrical Full-Time AWD system. The combinations create optimum response to the complete range of driving conditions, from dicing with big city traffic to escaping along the nearest open road. Both transmissions are calibrated to optimize response without affecting fuel efficiency.

6-speed Manual Transmission (6MT)

This manual transmission is linked to a viscous-coupling limited-slip centre differential that provides near neutral handling and maximum control for the driver. Crisp, intuitive and direct, this transmission is tailor-made for those seeking sporty satisfaction behind the wheel. The transmission also includes the Hill Start Assist system, which helps prevent rolling back when starting on steep inclines.

Subaru Crosstrek 2020 6-speed Manual Transmission (6MT)
Subaru Crosstrek 2020 Lineartronic® Continuously Variable Transmission (CVT)

Lineartronic® CVT (Continuously Variable Transmission)

The Lineartronic® CVT incorporates lightweight parts to improve efficiency, a wider range of ratios and Auto Stepped Speed Control, which mimics the gear shifts of a traditional automatic transmission. These design features have led to improved performance and driveability, better response time, increased fuel efficiency, and reduced vibration and noise. On certain trim levels, an 8-speed manual mode with paddle shifters is available. The CVT is linked to a multi-plate transfer clutch AWD system that offers predictable handling and automatically shifts torque to the back wheels to balance power distribution under hard acceleration or in low-traction conditions. This transmission also comes equipped with the Hill Start Assist system.

X-Mode®

On all versions of the 2020 Crosstrek equipped with the CVT, the standard X-MODE® system brings increased readiness to every adventure. With the push of a button, X-MODE® takes control of the engine; transmission, AWD system, brakes and other critical components to help the driver safely navigate the most treacherous driving conditions. This system also allows you to tackle the steepest of inclines with greatly increased confidence, control and safety.

Subaru Crosstrek 2020 X-Mode
Subaru Crosstrek 2020 Hill Decent Control

Hill Descent Control

When the X-MODE® system is activated, Hill Descent Control* automatically maintains a constant speed when travelling down steep declines. With this feature, the driver can focus exclusively on steering and negotiating curves in the road, confident that all the braking and speed control requirements are taken care of.

Dynamic chassis, striking agility

The Crosstrek is equipped with a lightweight, ultra-rigid chassis that helps create a smooth ride and unsurpassed capability over rough roads. This popular performer features a tight turning circle, low centre of gravity, long-travel fully independent suspension system and a wide track. These qualities give this compact crossover the precise steering, superior handling capabilities and supreme comfort of a much larger vehicle.

 
Subaru Crosstrek 2020 Subaru Global Platform

Subaru Global Platform

The Subaru Global Platform dramatically increases the rigidity of the Crosstrek through the increased use of high-tensile materials, as well as a strengthened structure at the sides and back of the vehicle. This proprietary design leads to 40% better energy absorption in the event of a collision and reduced twisting forces on the frame and body through the suspension. The stronger frame structure and joints further work together to reduce vibrations and resonance throughout the body, steering, floor and seats. This platform works in concert with the improved suspension system and lower centre of gravity to create a highly responsive and precise driving experience with improved straight-line stability.

Learn More About The
Subaru Global Platform
Subaru Crosstrek 2020 Front Suspension

Front Suspension

The MacPherson® strut-type front suspension system generates superior stability, response and driver feedback. A k-shaped cross-member brace and other refinements further help to reduce lateral flex and vibration, a distinctive design usually found only on high-performance sports cars. When paired with the healthy 220 mm of ground clearance, this suspension system gives the Crosstrek excellent capability over rough roads and creates an inspired choice for all types of adventures in and out of the city.

Subaru Crosstrek 2020 Rear Suspension

Rear Suspension

The double-wishbone rear suspension system utilizes a stabilizer bar for a smooth ride and a truly stable feeling, especially in the corners. The system is engineered to reduce noise and vibration, while increasing control and stability. The rear stabilizer bar is mounted to the body instead of through rubber bushings, which helps keep body roll to a minimum and creates an even more composed driving experience.

Learn more about the benefits of Subaru Symmetrical Full-Time AWD, the SUBARU BOXER® engine and the most capable suspension system in the business.

CARACTÉRISTIQUES MÉCANIQUES

Crosstrek
2020
Transport et frais inclus, taxes en sus.
&Range=Crosstrek&ModelYear=2020
1
de sérieaccessoirenon offerten option
8
Commodité
Commodité
avec EyeSight®
Tourisme
Tourisme
avec EyeSight®
Sport
Sport
avec EyeSight®
Limited
avec EyeSight®
Limited
avec EyeSight® Hybride électrique rechargeable
Châssis
1
False
Assistance au freinage d'urgence
Châssis renforcé sophistiqué en forme d'arceau
Distribution électronique de la force de freinage (EBD)
Freins (arrière) : disques pleins de 285 mm x 17 mm, avec étriers à piston simple
Freins (avant) : disques ventilés de 294 mm x 24 mm, avec étriers à deux pistons
Freins : système de freinage régénératif
Freins ABS à 4 capteurs et 4 circuits aux 4 roues
Freins assistés avec double circuit en diagonale
Plateforme globale Subaru
Poutrelles de protection doubles dans les portières avant et arrière
Servodirection électrique, à pignon et crémaillère
Suspension arrière à double triangulation
Suspension arrière avec barre stabilisatrice
Suspension avant à jambes de force MacPherson avec bras inférieur en L en acier
Suspension avant à ressorts internes
Suspension avant avec barre stabilisatrice
Suspension indépendante aux 4 roues
Système de priorité des freins
Zones de déformation progressive avant et arrière, absorbant l'énergie d'impact
Moteur
1
False
Couple : 145 lb-pi à 4000 tr/min
Injection de carburant directe
Moteur BOXER SUBARU à 4 cylindres opposés horizontalement, 2,0 litres, double arbre à cames en tête (DACT), 16 soupapes, commande des gaz électronique, système de contrôle actif des soupapes double (AVCS double) et chaîne de distribution
Puissance : 137 ch à 5 600 tr/min
Puissance : 152 ch à 6000 tr/min
Répond aux normes PZEV (véhicules à émissions quasi nulles)
Système d'arrêt-démarrage automatique
Transmission et système d'entraînement
1
False
Transmission automatique (CVT Lineartronic)
  • Dispositif antirecul
  • Palettes de changement de vitesse
  • Convertisseur de couple verrouillable
  • Dispositif de verrouillage de la transmission
  • Système de traction intégrale symétrique à prise constante Subaru : embrayage à disques multiples à contrôle électronique
  • Fonction X-mode
Transmission manuelle (6MT)
  • Transmission manuelle à 6 rapports (6MT) avec dispositif antirecul
  • Volant-moteur flexible
  • Entièrement synchronisée, y compris marche arrière
  • Embrayage monodisque à sec, à commande hydraulique
  • Système de verrouillage du démarreur (commandé par la pédale d'embrayage)


Système de traction intégrale symétrique à prise constante Subaru : différentiel central autobloquant à visco-coupleur
Différentiel arrière régulier, de type ouvert
Hybride : batterie haute capacité au lithium-ion de 8,8 kWh
Hybride : modes de fonctionnement Économiser/Recharger
Hybride : moteur d'entraînement de 88 kW (118 ch)
Mode manuel avec palettes de changement de vitesse (boîte CVT seulement)
Système SI-DRIVE®
Commodité Commodité
avec EyeSight®
Tourisme Tourisme
avec EyeSight®
Sport Sport
avec EyeSight®
Limited
avec EyeSight®
Limited
avec EyeSight® Hybride électrique rechargeable
25 833 $LX1CP 27 833 $LX2CP 28 133 $LX1TP 30 133 $LX2TP 30 733 $LX1SP 33 333 $LX2SP 35 933 $LX2LP 44 530 $LX2PH
Transport et frais inclus, taxes en sus.
Transport et frais inclus, taxes en sus.
Transport et frais inclus, taxes en sus.
Transport et frais inclus, taxes en sus.
Transport et frais inclus, taxes en sus.
Transport et frais inclus, taxes en sus.
Transport et frais inclus, taxes en sus.
Transport et frais inclus, taxes en sus.
Commodité Commodité
avec EyeSight®
Tourisme Tourisme
avec EyeSight®
Sport Sport
avec EyeSight®
Limited
avec EyeSight®
Limited
avec EyeSight® Hybride électrique rechargeable
25 833 $LX1CP 27 833 $LX2CP 28 133 $LX1TP 30 133 $LX2TP 30 733 $LX1SP 33 333 $LX2SP 35 933 $LX2LP 44 530 $LX2PH
Transport et frais inclus, taxes en sus.
Transport et frais inclus, taxes en sus.
Transport et frais inclus, taxes en sus.
Transport et frais inclus, taxes en sus.
Transport et frais inclus, taxes en sus.
Transport et frais inclus, taxes en sus.
Transport et frais inclus, taxes en sus.
Transport et frais inclus, taxes en sus.
Comparer
regarder tous
Châssis
de sérieaccessoirenon offerten option
Assistance au freinage d'urgence
Châssis renforcé sophistiqué en forme d'arceau
Distribution électronique de la force de freinage (EBD)
Freins (arrière) : disques pleins de 285 mm x 17 mm, avec étriers à piston simple
Freins (avant) : disques ventilés de 294 mm x 24 mm, avec étriers à deux pistons
Freins : système de freinage régénératif
Freins ABS à 4 capteurs et 4 circuits aux 4 roues
Freins assistés avec double circuit en diagonale
Plateforme globale Subaru
Poutrelles de protection doubles dans les portières avant et arrière
Servodirection électrique, à pignon et crémaillère
Suspension arrière à double triangulation
Suspension arrière avec barre stabilisatrice
Suspension avant à jambes de force MacPherson avec bras inférieur en L en acier
Suspension avant à ressorts internes
Suspension avant avec barre stabilisatrice
Suspension indépendante aux 4 roues
Système de priorité des freins
Zones de déformation progressive avant et arrière, absorbant l'énergie d'impact
Moteur
de sérieaccessoirenon offerten option
Couple : 145 lb-pi à 4000 tr/min
Injection de carburant directe
Moteur BOXER SUBARU à 4 cylindres opposés horizontalement, 2,0 litres, double arbre à cames en tête (DACT), 16 soupapes, commande des gaz électronique, système de contrôle actif des soupapes double (AVCS double) et chaîne de distribution
Puissance : 137 ch à 5 600 tr/min
Puissance : 152 ch à 6000 tr/min
Répond aux normes PZEV (véhicules à émissions quasi nulles)
Système d'arrêt-démarrage automatique
Transmission et système d'entraînement
de sérieaccessoirenon offerten option
Transmission automatique (CVT Lineartronic)
  • Dispositif antirecul
  • Palettes de changement de vitesse
  • Convertisseur de couple verrouillable
  • Dispositif de verrouillage de la transmission
  • Système de traction intégrale symétrique à prise constante Subaru : embrayage à disques multiples à contrôle électronique
  • Fonction X-mode
Transmission manuelle (6MT)
  • Transmission manuelle à 6 rapports (6MT) avec dispositif antirecul
  • Volant-moteur flexible
  • Entièrement synchronisée, y compris marche arrière
  • Embrayage monodisque à sec, à commande hydraulique
  • Système de verrouillage du démarreur (commandé par la pédale d'embrayage)


Système de traction intégrale symétrique à prise constante Subaru : différentiel central autobloquant à visco-coupleur
Différentiel arrière régulier, de type ouvert
Hybride : batterie haute capacité au lithium-ion de 8,8 kWh
Hybride : modes de fonctionnement Économiser/Recharger
Hybride : moteur d'entraînement de 88 kW (118 ch)
Mode manuel avec palettes de changement de vitesse (boîte CVT seulement)
Système SI-DRIVE®
© Subaru Canada, Inc. 2020. Tous droits réservés.