True
True
False
Set as my preferred option.
Définir comme option de préférence.
« Nous avons mis à jour nos Conditions d’utilisation et notre Politique de protection des renseignements personnels en date du 23 septembre 2019. Pour toute question relativement à ces mises à jour ou à la manière dont nous protégeons vos renseignements personnels, veuillez communiquer avec notre Agent à la protection de la vie privée à l’adresse suivante : privacyofficer@subaru.ca. »
Veuillez entrer votre adresse courriel.
Les adresses courriel ne correspondent pas
Veuillez entrer une adresse de courriel valide.
Veuillez entrer un mot de passe
Les mots de passe ne correspondent pas
[Please enter your name.]
Veuillez entrer un numéro de téléphone valide
Subaru Des Sources

Créer un profil

Pour sauvegarder votre soumission, vous devez fournir certains renseignements qui nous permettront de vous identifier lors de votre prochaine visite
*Requis
Mes renseignements
Courriel
*
Confirmer courriel
*
Mot de passe
*
Entrer à nouveau le mot de passe
*
Prénom
*
Nom de famille
*
Adresse
Société
Ville
Code postal
Province
Mode de contact à privilégier
Type
Moment à privilégier

Oui! Je souhaite m'inscrire pour recevoir des courriels ou d'autres types de messages électroniques commerciaux sur les plus récents produits, promotions, offres spéciales d'entretien et plus encore de la part de Subaru Des Sources. Vous pouvez retirer en tout temps votre consentement en cliquant sur le lien de désabonnement qui figure dans tous nos messages électroniques commerciaux ou encore en mettant à jour vos préférences avec nous.
Subaru Des Sources|2291 Place Transcanadienne, Dorval, Quebec Canada H9P 2X7|www.dessources.concessionsubaru.ca
Le respect de votre vie privée est fondamental pour nous. Pour savoir comment Subaru Canada, Inc. protège les renseignements personnels que vous lui communiquez, veuillez consulter notre Politique de protection des renseignements personnels.
dealer
Construire votre [model] [year]
Construire votre [model] ou [model2] [year]
20584
Forester
2020

Forester

2020
  • img
Modèle  à partir de
$
Transport et frais inclus, taxes en sus.

Engineered for excellence

The Subaru Forester has always been an engaging SUV and the 2020 model is no exception. The latest Forester is built on the Subaru Global Platform, stiffer and more rigid than the previous platform, and this allows for even more precise tuning of the suspension system. The SUBARU BOXER® engine — more powerful and efficient than before — is linked to the latest version of the Lineartronic® CVT. The Forester also features the redoubtable Subaru Symmetrical Full-Time AWD system and, on certain models, a refined version of X-MODE®. The result: An honest-to-goodness SUV with incredible stability, impressive efficiency and dynamic all-road/all-weather performance.

The legendary SUBARU BOXER® engine

The naturally aspirated 2.5L SUBARU BOXER® 4-cylinder is a vastly different engine compared to the previous generation with some 90% different components. Lighter than before and equipped with direct-injection, this engine boasts superior horsepower, torque, driveability and fuel efficiency. The standard Idle Stop Start system boosts efficiency even more, as does a thermal management system that helps engine warm-up during cold starts. All trim levels are equipped with the SI-DRIVE engine management system with the eco-friendly Intelligent (I) mode and more responsive Sports (S) mode. The Sport trim level features Intelligent (I) and Sports sharp (S#) modes, the latter engineered for even more spirited driving adventures.

2020 Subaru Forester The world-renowned SUBARU BOXER engine
2020 Subaru Forester Subaru symmetrical full-time AWD

Transmission + Symmetrical Full-Time AWD

The 2020 Forester comes equipped with a Subaru Lineartronic® CVT that’s been tuned to showcase the strengths of the SUBARU BOXER® and the Subaru Symmetrical Full-Time AWD system. It’s engineering design helps to reduce noise and harshness while providing greater operational smoothness. This CVT features a wider set of ratios to boost acceleration, driveability, fuel efficiency and shift feel overall.

Lineartronic® CVT (Continuously Variable Transmission)

The well-engineered and efficient Lineartronic® CVT is linked to a multi-plate transfer clutch version of Subaru Symmetrical Full-Time AWD. This set-up delivers predictable handling at all times and under all conditions, shifting engine torque to the wheels with grip under hard acceleration or in low-traction conditions. Available paddle shifters mounted behind the steering wheel and the optional manual shift mode deliver even more control and crisp response.

2020 Subaru Forester Lineartronic<sup>®</sup> CVT (Continuously Variable Transmission)
2020 Subaru Forester X-Mode

Enhanced X-MODE®

There are two available versions of the tried and true X-MODE® system, which allows you to tackle the steepest of inclines with even more confidence. The dial on the standard version controls the operation of the VDC and X-MODE®. The available “dual function” version has a dial that lets you select between two different X-MODE® settings tailored to specific driving conditions — namely, snow/dirt and deep snow/mud. This version is available on the Sport model trim and up.

Hill Descent Control

With the X-MODE® system activated, Hill Descent Control automatically maintains a constant speed when driving down steep declines. With the Hill Descent Control handling all the speed control and braking duties, the driver is free to focus on steering and negotiating curves down the road.

2020 Subaru Forester Hill Descent Control
2020 Subaru Forester Auto Vehicle Hold (AVH)

Auto Vehicle Hold (AVH)

Standard on all trim levels, Auto Vehicle Hold automatically holds the vehicle in place at red lights. This feature helps reduce driver fatigue, ensures that every getaway on an incline is free from concerns of rolling backwards and helps reduce the chance of incidents occurring at intersections.

All-new rock-solid chassis

The 2020 Forester features a lightweight, super-strong chassis that delivers superior levels of handling, stability, comfort and quietness. The track is wider, for an even more planted feel. The fully independent suspension system has been designed for increased refinement. The Forester also features a quick steering ratio, impressive ground clearance and rugged capability overall, making this authentic SUV equally at home on twisty tarmac or along a cottage trail.

 
2020 Subaru Forester Subaru Global Platform

Subaru Global Platform

The Subaru Global Platform provides dramatic gains in terms of strength and rigidity, resulting from the increased use of high-tensile steel plates and improved design. The increased strength of the frame structure and joints helps reduce vibrations and resonance felt in the body, floor, seats and steering wheel. Reduced twisting forces on the frame and body translate into a smoother and more comfortable ride. The Subaru Global Platform design is significantly better at absorbing the energy coming from a front-end collision, rear-end collision or side impact. All of these changes, combined with the well-tuned suspension system and lower centre of gravity, give the 2020 Forester more precise steering, greater straight-line stability, more responsive handling and greater safety.

Learn More About The
Subaru Global Platform
2020 Subaru Forester Front Suspension

Front Suspension

The proven MacPherson® front strut-type suspension system has been tuned to provide greater stability, more direct response and improved feedback to the driver. The addition of k-shaped cross members reduces lateral forces and vibration. More commonly found on sports cars, this set-up works with the wider track and 220 mm of ground clearance to give the Forester crisp steering, remarkable handling and genuine go-anywhere capability.

2020 Subaru Forester Rear Suspension

Rear Suspension

The double-wishbone suspension system has been designed to reduce noise, slash vibration, increase stability and boost control. With increased rigidity and responsiveness of the rear suspension and the rear stabilizer bar being mounted directly to the body, body roll has been cut by some 50%. Expertly balancing sporty handling with refinement, this authentic SUV handles rough roads and sharp corners with equal poise and precision.

Learn more about the benefits of Subaru symmetrical full-time AWD, the SUBARU BOXER® engine and the most capable suspension system in the business.

CARACTÉRISTIQUES MÉCANIQUES

Forester
2020
Transport et frais inclus, taxes en sus.
&Range=Forester&ModelYear=2020
1
de sérieaccessoirenon offerten option
6
Forester
Commodité
Tourisme
Sport
Limited
Premier
Châssis
1
False
Assistance au freinage d'urgence
Châssis renforcé sophistiqué en forme d'arceau
Contrôle d’adhérence en descente
Direction : servodirection électrique à pignon et crémaillère, asservie au régime moteur
Dispositif de variation active du couple
Distribution électronique de la force de freinage (EBD)
Fonction de retenue automatique du véhicule
Freins (avant) : disques ventilés de 294 mm x 24 mm, avec étriers à deux pistons
Freins (avant) : disques ventilés de 316 mm x 30 mm, avec étriers à deux pistons
Freins ABS à 4 capteurs et 4 circuits aux 4 roues
Freins arrière à disques ventilés (285 mm), avec étriers à piston simple
Freins assistés avec double circuit en diagonale
Poutrelles de protection doubles dans les portières avant et arrière
Suspension arrière à double triangulation
Suspension arrière avec barre stabilisatrice fixée au châssis
Suspension avant à jambes de force MacPherson avec bras inférieur en L
Suspension indépendante aux 4 roues
Système de priorité des freins
Zones de déformation progressive avant et arrière, absorbant l'énergie d'impact
Moteur
1
False
Calandre à volets actifs
Couple : 176 lb-pi à 4 400 tr/min
Injection de carburant directe
Moteur BOXER SUBARU à 4 cylindres opposés horizontalement, 2,5 litres, double arbre à cames en tête (DACT), 16 soupapes, commande des gaz électronique et système de contrôle actif des soupapes
Puissance : 182 ch à 6 000 tr/min
Système d'arrêt-démarrage automatique
Système de gestion de moteur SI-DRIVE (Subaru Intelligent Drive)
Transmission et système d'entraînement
1
False
Transmission à variation continue CVT Lineartronic®
  • Convertisseur de couple verrouillable
  • Modes de transmission : normal et mode manuel
  • Dispositif de verrouillage de la transmission
  • Traction intégrale symétrique à prise constante Subaru : embrayage à disques multiples à contrôle électronique
Différentiel arrière régulier, de type ouvert
Fonction X-mode
Fonction X-MODE bimode
Palettes de changement de vitesse
Forester Commodité Tourisme Sport Limited Premier
30 733 $LJ225 34 333 $LJ2CP 35 933 $LJ2TP 37 533 $LJ2SP 40 233 $LJ2LP 42 033 $LJ2PP
Transport et frais inclus, taxes en sus.
Transport et frais inclus, taxes en sus.
Transport et frais inclus, taxes en sus.
Transport et frais inclus, taxes en sus.
Transport et frais inclus, taxes en sus.
Transport et frais inclus, taxes en sus.
Forester Commodité Tourisme Sport Limited Premier
30 733 $LJ225 34 333 $LJ2CP 35 933 $LJ2TP 37 533 $LJ2SP 40 233 $LJ2LP 42 033 $LJ2PP
Transport et frais inclus, taxes en sus.
Transport et frais inclus, taxes en sus.
Transport et frais inclus, taxes en sus.
Transport et frais inclus, taxes en sus.
Transport et frais inclus, taxes en sus.
Transport et frais inclus, taxes en sus.
Comparer
regarder tous
Châssis
de sérieaccessoirenon offerten option
Assistance au freinage d'urgence
Châssis renforcé sophistiqué en forme d'arceau
Contrôle d’adhérence en descente
Direction : servodirection électrique à pignon et crémaillère, asservie au régime moteur
Dispositif de variation active du couple
Distribution électronique de la force de freinage (EBD)
Fonction de retenue automatique du véhicule
Freins (avant) : disques ventilés de 294 mm x 24 mm, avec étriers à deux pistons
Freins (avant) : disques ventilés de 316 mm x 30 mm, avec étriers à deux pistons
Freins ABS à 4 capteurs et 4 circuits aux 4 roues
Freins arrière à disques ventilés (285 mm), avec étriers à piston simple
Freins assistés avec double circuit en diagonale
Poutrelles de protection doubles dans les portières avant et arrière
Suspension arrière à double triangulation
Suspension arrière avec barre stabilisatrice fixée au châssis
Suspension avant à jambes de force MacPherson avec bras inférieur en L
Suspension indépendante aux 4 roues
Système de priorité des freins
Zones de déformation progressive avant et arrière, absorbant l'énergie d'impact
Moteur
de sérieaccessoirenon offerten option
Calandre à volets actifs
Couple : 176 lb-pi à 4 400 tr/min
Injection de carburant directe
Moteur BOXER SUBARU à 4 cylindres opposés horizontalement, 2,5 litres, double arbre à cames en tête (DACT), 16 soupapes, commande des gaz électronique et système de contrôle actif des soupapes
Puissance : 182 ch à 6 000 tr/min
Système d'arrêt-démarrage automatique
Système de gestion de moteur SI-DRIVE (Subaru Intelligent Drive)
Transmission et système d'entraînement
de sérieaccessoirenon offerten option
Transmission à variation continue CVT Lineartronic®
  • Convertisseur de couple verrouillable
  • Modes de transmission : normal et mode manuel
  • Dispositif de verrouillage de la transmission
  • Traction intégrale symétrique à prise constante Subaru : embrayage à disques multiples à contrôle électronique
Différentiel arrière régulier, de type ouvert
Fonction X-mode
Fonction X-MODE bimode
Palettes de changement de vitesse
© Subaru Canada, Inc. 2020. Tous droits réservés.